Tuesday, November 15, 2016

My FreshPicks Favourite Pick!

Assalamualaikum!

Hari ni saya nak share my all time favourite FreshPicks product: 
 Irresistible Lip Treatment (ILT)


Suka sangat sebab dulu bila pakai lipbalm bibir jadi mengelupas, apatah lagi lipstick memang tak boleh. Rupanya sebab lipbalm dan lipstick ni selalunya dibuat dari petroleum jelly. Dipercayai petroleum jelly ni tak melembabkan bibir pun cuma ia menghalang lembapan dari keluar dari bibir sebab ianya kalis air. Jadi kulit bibir pun tak dapat bernafas, tu yang jadi mengelupas.

Tu belum termasuk mineral oil (yang juga menghalang kulit bernafas), bahan-bahan kimia pengawet, dan pewarna sintetik dalam produk-produk lipbalm dan lipstick komersial ni. 

ILT ni tak ada petroleum jelly sebaliknya menggunakan bahan natural seperti minyak kelapa, minyak jojoba, minyak argan, beeswax, shea butter, yang sememangnya baik untuk kulit bibir dan tak menghalang kulit bibir dari bernafas. Pewarna pun gunakan pewarna natural dari sumber alam.

Dan saya pun baru tahu bahawa bibir kita ni tak boleh 'self moisturized', jadi kita kena apply pelembab untuk lembabkan bibir kita. Memang shea butter, beeswax dan minyak-minyak tumbuhan yang digunakan dalam ILT ni ada fungsi melembabkan kulit.

Alhamdulillah sejak pakai ILT ni tak ada lagi mengelupas. Bibir rasa lembut je, nak-nak bila bangun pagi, memang senyum depan cermin. Lepas sebulan istiqamah pakai sebelum tidur bibir pun dah nampak pinkish. 

Jadi pada anda semua:
Yang nak rawat masalah bibir kering, kusam dan hitam.
Yang nak lip colour yang nampak natural, tak merah menyala.
Yang nak lip color tanpa petroleum jelly dan kimia berbahaya.

You all should give this ILT try!

ILT FreshPicks ni ada 3 warna:
Peach Red
Red Rose
Cherry Red


Walaupun nampak Cherry Red tu gelap sangat, warna sebenarnya 'light-light' je. Sebab tu saya cakap sesuai untuk yang nak bibir nampak warna natural.

Peach Red tu pulak paling 'light'. Yang jenis kulit putih melepak sesuai la, kalau cekelat macam saya tak nampak beza sangat. (refer gambar) Tapi saya suka yg ni sebab lebih kurang sama dengan warna asal bibir saya.

Red rose tak ada dalam gambar tapi warna dia in between dua warna lagi tu. Nanti kalau jumpa saya snap pulak ye.

Jadi anda nak yang mana? Pilih aje. Nak tiga-tiga pun boleh, takde siapa nak marah. 

ILT juga boleh didapati dengan set Lipcare atau set Travel.

Lip Care Combo
Beauty Travel Kit
Berminat nak cuba? Whatsapp saya di 014-8448046. Saya sedia membantu anda.

0 comments:

Copyright © 2015 AmeenA InspiratioN
| Distributed By Gooyaabi Templates